وكيل مصادره اموال در تهران
نوشته شده توسط : ابراهیم مشهدی

وكيل مصادره اموال در تهران

در بسياري از پرونده هاي مالي و دعاويي كه در مراجع قضايي به آن رسيدگي مي شود، براي تأمين وجوه حاصله، مشورت با وكيل مصادره اموال براي تأمين مطالبات و جبران خسارت مالي شاكي ضروري است.

توقيف مال مورد تقاضا به اين معناست كه خواهان قبل از طرح دعوي، تقاضاي توقيف اموال خوانده را داشته باشد. اين موضوع به اين دليل است كه ممكن است شخصي در جريان دادرسي يا در جريان دادرسي اقدام به فروش يا انتقال ملك كند، در اين راه بايد يك وكيل خوب در كنار شما باشد.

توقيف اموال يكي از ضمانت هاي اجراي قانون است كه دائمي يا طلبكار محسوب مي شود. قانون اين اجازه را به دائمي مي دهد تا بتواند در اسرع وقت حقوق خود را استيفا كند و مطالبات را وصول كند. اما اين عمل داراي شرايط و ضوابط خاصي است كه براي پيگيري صحيح بهتر است توسط وكيل مصادره اموال انجام شود. اين مقاله قصد دارد مقدمه و دليل داشتن وكيل تصرف در اموال را توضيح دهد.

 

نكاتي كه وكيل توقيف اموال بايد بداند

اول، وكيل سلب حق اقامه دعوي بايد ارزيابي شود. وظيفه مصادره اموال بر عهده دايره اجرائيه مي باشد. از طرفي اجراي احكام بايد بدون تاخير در مصادره اموال انجام شود. ثانياً اموال محكوم عليه به ميزان محكوميت و هزينه اجراي حكم توقيف مي شود. ثالثاً شخصي كه مال او توقيف شده است فقط يكبار حق دارد تبديل مال توقيف شده به مال ديگر را مطالبه كند. چهارم اينكه اين محصول از نظر قيمت فروش كمتر از محصول اول نباشد. پنج اگر مال توقيف شود. شخص حق معامله با آن مال را ندارد. ششم نظر كارشناس در خصوص ملك به دو طرف ابلاغ مي شود و طرفين مي توانند نسبت به مبلغ اعلامي اعتراض كنند كه بهتر است از طريق وكيل توقيف اموال انجام شود.

 

پس از ارزيابي ملك، موقتاً به متولي واگذار مي شود و مال غيرمنقول در اختيار مالك يا متصرف قرار مي گيرد. به همين دليل اموال مصادره شده را با استفاده از مزايده مي فروشد.

 

وكيل توقيف اموال بايد بداند در روز و محل مزايده هر شخصي مي تواند حضور يافته و اقدام به خريد نمايد. اين افراد مي توانند شامل هر دو طرف دعوي يعني محكومان و محكومان باشند. بديهي است مأموران اجرايي و كارشناسان و يا بستگان آنها حق شركت ندارند. در برخي موارد خريدي براي كالاي مشخص شده وجود ندارد. در اين زمان، محكوم به سه طريق مي تواند حق خود را بگيرد. يكي معرفي اموال محكوم عليه. دو، مال توقيف شده را معادل ادعاي خود بپذيرد. سه، يك بار ديگر حراج را اجرا كنيد. اگر مال توقيف شده خريدار پيدا كند فروخته مي شود. در غير اين صورت محكوم له مي تواند در اموال خود تصرف كند و در صورت عدم قبول محكوم له مال به محكوم عليه مسترد مي شود. وكيل تصرف در اموال بايد از همه اين موارد مطلع باشد

دستور موقت يكي از فعاليت هايي كه وكيل توقيف اموال براي شما انجام مي دهد، دستور موقت است. دستور موقت به شرح زير است: اين اصطلاح ممكن است براي بسياري از افراد آشنا باشد. دستور موقت يا دادرسي مدني از دادگاه براي مصادره مال يا انجام عمل صادر مي شود. اين دستور معمولاً تأثير زيادي در اصل دعوا ندارد و در واقع مربوط به تأمين خواسته است كه براي خواسته يا مال معيني است تا قرار موقت، موضوع صادر شود. دعوي بايد مطرح شود يا قابل طرح است، از اين رو درخواست دستور موقت قبل از پيگيري دعوا مي شود. در اين صورت خواهان مكلف است ظرف بيست روز پس از تاريخ صدور دادخواست را تقديم نمايد. در غير اين صورت بنا به درخواست طرف مقابل دستور موقت حذف خواهد شد.

 

وكيل سلب حق اقامه دعوي راه را براي شما آسان تر مي كند. مرجعي كه بايد تقاضاي صدور قرار موقت را به آن ارائه دهيد، دادگاهي است كه رسيدگي به دعوي را بر عهده دارد. از طرفي اين دادگاه تعيين مي كند كه صدور قرار موقت چقدر فوري و ضروري است. اين يك وكيل تصرف اموال است كه به سرعت كار شما را پيگيري مي كند.

يكي از راه هاي وكيل تصرف در اموال، از طريق اداره ثبت است. طبق ماده 2 آيين نامه اجراي مفاد اسناد رسمي در صورت موجود بودن اسناد رسمي معتبر مي توان نسبت به اجراي ثبت توقيف و اجراي حكم از طريق دادگاه اقدام كرد. برخي از كارهاي حقوقي ممكن است در ظاهر ساده باشند اما در عمل و پيگيري بسيار پيچيده است كه بدون تجربه و دانش كافي نمي توان به نتيجه مطلوب رسيد.

اهميت مصادره اموال و امنيت

با توجه به اينكه ممكن است متهم يا بدهكار در جريان رسيدگي، اموال خود را بفروشد

در مورد مصادره اموال و يا كتمان آن، موضوع مصادره اموال و اجراي به موقع آن بسيار حائز اهميت است و به همين دليل، مصادره اموال يكي از مواردي است كه مهم ترين مراحل رسيدگي به بسياري از پرونده هاي مالي را براي دستيابي به آن مي دانند. نتيجه مورد نظر

 

بدين منظور خواهان يا شخصي كه مدعي طلبكار بودن خوانده مي باشد مي تواند تقاضاي توقيف آنها را بنمايد تا خوانده مال خود را نفروخته يا مخفي ننمايد.

 

اين امر مي تواند پس از صدور حكم قطعي يا قبل از آن انجام شود و اين امكان را براي خواهان پس از پايان رسيدگي و صدور حكم پرونده با استفاده از اموال توقيف شده فراهم مي كند.





:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: